28 Ekim 2009 Çarşamba

Alanzinho'ya 11 yolu kapalı!

Alanzinho'ya 11 yolu kapalı!

Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Broos, basın karşısına geçti, tartışılan konulara açıklık getirdi! Belçikalı teknik adam; oyuncu tercihlerini yorumladı, rakipler ve şampiyonluk hakkında da konuştu.



HABER İLE İLGİLİ TAKIMLAR
Trabzonspor
Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Broos, Ligde en çok izledikleri takımın Beşiktaş olduğunu belirterek, ilk yarının sonuna kadar 2.'lik veya 3.'lük hedefini tutturmak zorunda olduklarını söyledi. Broos, Fenerbahçe -Galatasaray maçında yaşananların olmaması gereken davranışlar olduğunu ifade ederek, bu tür hareketlerin içinde olanlara yetkililerin ağır cezalar vermesi gerektiğini belirtti. Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Broos, Mehmet Ali Yılmaz Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Kayserispor maçı sonrası kullandığı "Körler" ifadesi, basın mensupları için miydi, yoksa yönetim kurulu için miydi? şeklindeki soruya Broos, "O konuda artık fazla ayrıntıya girmeyeceğim. Bu konuyu noktaladım. Kastettiğim basın mensupları değildi. Yattara konusunda ise özellikle bir dayatma yok. Oyuncularla ilgili kararları ben veriyorum. Bazı oyuncuların oynatılması yönünde bir dayatma olsa zaten ben burada olmam. Yattara ile ilgili Galatasaray maçı öncesinde bazı kişilerin ve oyuncunun kendisi "Oynamaya hazırım" gibi ifadeleri olmuştu. Kayserispor maçı öncesi Yattara ile konuştum. Bir sıkıntısının olmadığını bana söyledi ve ben de oynatmada bir sakınca görmedim" dedi.

"LİGDE EN ÇOK İZLEDİĞİMİZ TAKIM BEŞİKTAŞ"
Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Broos, Beşiktaş'ı yakın zamanda 2-3 kez izlediğini belirterek, "Yardımcım Metin Diyadin'de Beşiktaş'ı izledi. Avrupa Kupası ve lig maçlarında da izleyeceğiz. Beşiktaş maçı öncesi bütün verileri elde edeceğiz. Lig de en çok izlediğimiz takım Beşiktaş diyebiliriz" şeklinde konuştu.

"İBRAHİM YATTARA VE ENGİN BAYTAR'I KAYBETMEYİ ASLA GÖZE ALAMAM"
Kayserispor, maçında oyundan alınmalarına tepki gösteren Engin ve Yattara'yı tekrar nasıl geri kazanmayı planlıyorsunuz?", "Keşke onlarla maça başlamasaydım" dediğiniz oldu mu? şeklindeki sorulara ise Broos, "Bu iki oyuncu için oyundan alınmak tahammül edilmesi zor olaydı. Farklı tepkiler gösterdiler. Yattara sakindi ancak Engin tepkiliydi. Profesyonelce eylem olarak değerlendirebilirsiniz. 3 ay önce nasıl oyuncularsa şimdi de öyle oyuncular. Benden bir ışık bekliyorlar. Bunun da ne olduğunu ben biliyorum. Beklentileri var. Kendileriyle konuşmamı bekliyorlar. Ben de bunu yapacağım. Birebir konuşacağım. Genel durumlarını değerlendireceğim. Üstüne basa basa söylüyorum bu iki oyuncu da benim için önemli. Kaybetmeyi göze alamam. Kazanmak için elimden geleni yapacağım" diyerek yanıt verdi.

Taraftarın tepkisini normal karşıladığını belirten Broos, "Şurası çok açık ki oyuncular için hiç hoş bir şey değil. Kendi taraftarınızın tepki göstermesi altından kolay kalkılacak şey değil. Ancak Engin ve Yattara'dan beklentiler var. Belki fazla şey talep ediyorlar ancak oyuncuların cevap vermesini bekliyorlar. Böyle davrandılar diye taraftarlara kızamayız ya da onları eleştiremeyiz" dedi.

"FENERBAHÇE-GALATASARAY MAÇLARI ÜLKE FUTBOLU ADINA BİR NİMET"
Fenerbahçe - Galatasaray derbisinin ardından Türk futbolu hakkındaki izlenimlerini de aktaran Broos, "Buraya gelmeden önce Türkiye hakkında bilgim vardı ancak burada bulduğum lig benim duyduğum ligden farklı. Tırnak içinde büyük denilen takımlar küçük denilen takımlara karşı kolay maç kazanamıyorlar. Büyük denilen takımlar ise iç saha maçlarında bile zorlanabiliyorlar. Buna en iyi örnek Galatasaray - Ankaragücü maçı. Pazar günü oynanan Galatasaray - Fenerbahçe maçı üst düzeydi. Belki futbol adına çok iyi değildi ancak derbi ve büyük maç niteliğini andırıyordu. Mücadele ve kazanma azmi üst düzeydeydi. Bu maçlar ülke futbolu için nimet olarak algılanmalı" dedi.

"YETKİLİLER HOLİGANİZMİ ATEŞLEYEN DAVRANIŞLARA AĞIR CEZALAR UYGULAMALIDIR"
Fenerbahçe-Galatasaray maçında yaşanan gerginlikleri de değerlendiren Belçikalı çalıştırıcı, "Bu seyrettiklerimiz olmaması gereken olaylardı. Stada futbol izlenmeye gidiliyor ve oraya çocuklar da geliyor. 10 yaşındaki çocuklar da orada. Gördüğü manzara karşısında o çocuğun futbol hakkındaki düşüncelerini siz düşünün. Burada yetkili mercilerin sorumluluk alarak ceza vermeleri gerekir. Yoksa hiçbir şekilde önüne geçemezsiniz. Özellikle Avrupa Kupaları'nda bu tür hareketler ciddi cezalar uygulanıyor. Mesela holiganizm ciddi cezalarla sıfıra indirebildi. Kulüpler de bunun arkasında durmalı. Ceza konusunda açık ve net olursanız olayların tekrarlanmasını engellersiniz" diye konuştu.

"İLK YARININ SONUNA KADAR 2'LİK VEYA 3'LÜK HEDEFİNİ TUTTURMAK ZORUNDAYIZ"
"Şampiyonluk yarışı içinde olabilecek miyiz?" şeklindeki soruya ise Broos şu cevabı verdi:
"Tabi ki de şuan zor bir durumla karşı karşıyayız. Fenerbahçe'nin oldukça gerisindeyiz. Birkaç hafta önce bununla yüzleşmemiz gerektiğini söylemiştim. Yarışın hala içindeyiz. Sezon başında gerekirse 3.'lük için mücadele edebilmemiz gerektiğini söylemiştik. En azından ilk yarı sonuna kadar bunu başarmalıyız. Bu sezon Bursaspor var. Tırnak içinde bu takımlar büyük takımların işlerine çomak sokabiliyorlar. Biz de onların oyunlarına çomak sokmaya çalışacağız. Galatasaray'la aramızdaki puan farkı Fenerbahçe'yle olan kadar değil. Onları yakalamaya çalışacağız" dedi.

"ALANZİNHO'YU İLK 11'DE DÜŞÜNMÜYORUM"
Takımın Brezilyalı oyuncusu Alanzinho hakkındaki görüşlerini de açıklayan Broos, "Alanzinho konusunda çok fazla bir şey söyleme gerekliliği görmüyorum. Alanzinho'yu ilk on birde oynatmayı düşünmüyorum. Oynamayan her oyuncuyu göndermek zorunda kalırsak devre arasında 8-9 oyuncu almak zorunda kalırız. Alanzinho'dan birkaç hafta sonra yararlanmayacağız diye bir şey yok. Ömer Aysan da katıldı. Ciddi sorunlar haricinde kadroyu bozmadan sezonu tamamlamak istiyoruz. Şuanda düşünmediğimiz oyuncuları ileride düşünebiliriz. Alanzinho iyi bir oyuncu" diye konuştu.

Bir basın mensubunun "Alanzinho'nun alınması hata mıydı?" şeklindeki sorusuna ise Belçikalı çalıştırıcı, "Alanzinho geçen Ocak ayında buraya geldi. Geldiğinden bu yana kaç defa ilk on birde oynadı. Aynı soruyu o dönem benim yerimde oturan hocaya sordunuz mu? Her hocanın oyuncu konusunda tercihleri vardır. Yine söylüyorum oynamayan oyuncular birkaç hafta sonra oynayabilir. Şuanda oynamıyor diye gözden çıkardığımız anlamına gelmez. İstikrar yakalanamadığı sürece değişiklikler yapacağız. Bu değişiklikler içerisinde O'na da yer açılabilir. Ve şunu söyleyeceğim, oyuncuyu kadroya almıyorsanız o oyuncuyu istemiyorsunuz anlamına gelmez" diye cevap verdi.

Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Broos, konuşmasının son bölümünü ise şöyle tamamladı:
"İyi niyetimin suiistimal edildiğini düşündüğüm dönemlerde kendimi savunmak için biraz agresif olabiliyorum. Ancak açıklamalarımı normal düzeyde tutmaya çalışıyorum"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder